Servings
Servings
בחזרה להתחלה
תוכל.י לחפש בכל העולם, ולא תמצא אדם שיותר ראוי לאהבתך
מאשר את.ה עצמך
אם הגעת עד כאן, כנראה שמשהו במפגש עם התרגול הזה נגע בך.
זה הזמן לשאול - איך זה לא הולך לאיבוד? מה יכול לתמוך בי ובמה אפשר להתמך?
איך אני ממשיך/ה לחיות את החיים האלה במלואם?
עבודת סיום
המטרה של העבודה היא לעזור לכן לראות מה תרצו לקחת מהקורס הזה הלאה, ומה תרצו להשאיר מאחור. כמובן שלא אתן ציון על החוויה האישית שלכן, ולכן אם תגישו את המטלה הציון יהיה עובר.
כתבו מטפלת סיום ע"פ ההנחיות הבאות. אפשר לענות על כל השאלות או להתמקד באחת מהן.
א. באיזו מידה תירגול מיינדפולנס משפיע על חיי היומיום שלי? וכיצד זה משפיע על המחשבות;
הרגשות; הפעולות בתחומים שונים בחיי?
ב. ספרו על מושג אחד שנגע בכן במיוחד בקורס, הסבירו אותו וספרו איך הוא נוגע לחייכן.
ג. האם יש דברים שלקחתי מהקורס הזה שאוכל ליישם בעבודתי כמטפלת?
איך מיינדפולנס יכול להתבטא בחדר הטיפול?
אורך העבודה עמוד אחד. המטלה מהווה 100% מהציון. הגשה עד 1.3.23
הגשה למייל aviv@pereadam.com
בבקשה שלחו לי הודעת ווטסאפ לוודא שראיתי ששלחתן
עצות לסיום
קבעו זמן קבוע לתרגול. כמו צחצוח שיניים - אני לא מתעורר/ת כל בוקר וחושב/ת האם הבוקר אצחצח? פשוט עשו את זה.
אם התרגול שלי מעייף מאוד, אני כנראה משקיע/ה יותר מידי מאמץ - או שאני נמצא/ת במאבק פנימי.
כאב(פיזי או נפשי) x התנגדות/מאבק = סבל.
מתוך הראיה המאוזנת, יציבה, שלווה, חומלת - צאו לעשייה שמיטיבה עמכםן ועם החיים סביבכםן. התרגול הוא ההפך מפאסיבי.
תתנסו ותמצאו איזה תרגול טוב לכםן, מי המורה והקבוצה שנכונות לכםן. תסמכו על האינסטינקטים שלכםן. המורה הכי גדול שלך הוא אתה, היא את.
תרגלו דיבור נכון, מחשבה נכונה, עשייה נכונה, אורח חיים נכון.
טפחו חמלה, אהבה, שמחה בשמחת האחר, ויציבות/השתוות הנפש.
האופק של התרגול הזה הוא רחוק - הרבה יותר מ - רק להרגיש קצת יותר שלו. תמשיכו ללכת.
הקורס בשתי מילים: עין טובה. תראו משהו, ולמדו לאהוב אותו. חכמה, וחמלה.
העצה הכי טובה שאני יכול לתת : תתרגלו יחד
תמצאו את הא.נשים שלכם.ן, את הקבוצה, את המורה. קשה לתרגל לבד לאורך זמן, וגם חבל. חלק גדול מהתרגול זה החוויה של האנושיות המשותפת, הקהילה,
ההבנה שכולנו עוברים.ות אותו דבר ואפשר להתמך אחד/ת בשני.ה.
מצאו קבוצה, מצאו מורה.
אני מקבל תלמידים.ות לפגישות אישיות ללימוד 1:1 וטיפול
אני רוצה למקם את תרגול המיינדפולנס בתוך שאר החלקים של הדהרמה - תורת הבודהה.
אחת מאבני היסוד של הדרך הזו היא ׳ארבעת האמיתות׳ אותן לימד סידהרתא גוטמא, שלימים נקרא ׳הבודהה׳ - זה שהתעורר.
ארבעת האמיתות
סבל הוא חלק מהחיים - אם נוכל להשלים עם האמת הזו ונסתכל לה בלבן של העיניים, אנחנו על הדרך להשתחרר ממנו.
כמו שכל עוד לא נסכים להודות שאנחנו חולים.ות, לא נוכל להתחיל את הדרך אל ריפוי. הבודהה ניגש לתאר את תורתו כפי שהיה רופא (1) מזהה מחלה, (2) מאבחן את הגורמים לה, (3) נוטע תקווה בלב המטופל.ת שיש דרך לריפוי, (4) ומטווה את הדרך
אמת ראשונה
׳יש סבל׳
חלק חשוב ממה שלימד הבודהה (שכל מדע המיינדפולנס בהמשך נבע מתורתו) הוא היישרת המבט אל הסבל, בלי לצבוע את העובדה הזו בוורוד. כולנו נולדים.ות בכאב, נחלה, נזדקן ויום אחד נמות. להפרד ממה שאנחנו אוהבים.ות - זה סבל. לקבל את מה שאנחנו לא רוצים.ות - זה סבל.
אמת שניה
׳יש סיבה לסבל׳
לסבל יש סיבה. יש נחמה בכך שלסבל שנחווה בחיינו יש גורם ומקור - שהוא לא מקרי.
הסיבה אותה מאבחן הבודהה היא ההאחזות. חוסר ההבנה שלנו לכך שהעולם תמיד משתנה, ששום דבר לא יציב, גורם לרצון שלנו להאחז במה שנעים לנו (והצד השני של המטבע, לנסות לברוח ממה שלא נעים) להיות חסר סיכוי - ובכך טומן בחובו סבל באופן בלתי נמנע.
המילה המקורית בשפת הבודהה (פאלי) להאחזות הזו היא - ׳טנהא׳ שמשמעותה היא ׳צמא׳.
צמא אין סופי שאי אפשר להרוות אותו. בעולם הדימויים הבודהיסטי לפעמים
הצמא הזה מוצג כדמות של רוח רעבה;
בבודהיזם היפני, הרוחות הרעבות הן רוחותיהם של אנשים קנאים או חמדנים, שכעונש על רשעות התמותה שלהם, קיללו ברעב שאינו יודע שובע לחומר או חפץ מסוים. הן מוצגות כבעלות בטן ענקית וצוואר שלא יכול להכניס כמעט כלום, ולכן הן תמיד רעבות וצמאות למושא התשוקה שלהן.
אמת שלישית
׳יש סוף לסבל׳
אם הבודהה היה עוצר שם, ומסתפק בלהגיד לנו שהחיים מלאים בסבל ואת הסיבות לכך, תורת הבודהה היתה תורה פאסימית מאוד.
אבל הדבר לא כך, האמת שההפך הגמור הוא הנכון.
האמת השלישית אומרת בצורה חדה ושאינה משתמעת לשתי פנים:
יש אפשרות להשתחרר לחלוטין מהסבל, לחיות חיים משוחררים, מלאים אהבה, חמלה, שמחה ויציבות - בצורה שאינה נשענת על התנאים החיצוניים והמשתנים. בודהה מספר שיש לנו יכולת מולדת וטבעית לנוח בתוך אושר אדיר ועמוק.
אמת רביעית
׳יש דרך אל סוף הסבל׳
דרך זו נקראית דרך האמצע, הדרך שמתרחקת משני הקיצונים: מצד אחד, התמסרות להנאות גשמיות - מצד שני, התמסרות למה שגורם לאפיסת כוחות וסגפנות.
הדרך הזו גם נקראת
׳הדרך האצילה
בעלת שמונת האיברים׳:
השקפה נכונה, מחשבה נכונה, דיבור נכון, פעולה נכונה, פרנסה ואורח חיים נכון, מאמץ נכון, קשב נכון (מיינדפולנס) וריכוז נכון.
ספירלת הדרך
החלקים השונים של הדרך מראים לנו שחיים חופשיים ומשמעותיים מורכבים מחלקים רבים שמחזקים ומשתלבים זה בזה.
כיוון שאנחנו חווים את חיינו מתוך העדשה של התודעה שלנו, כל עוד העדשה תהיה מלוכלכת ההשקפה שלנו תהיה השקפה שאינה נכונה ולכן תמלא אותנו כאב. אם המחשבות שלנו יהיו מלאות בכעסים ותאוות כך יהיה הדיבור שלנו, ולכן גם מערכות היחסים שלנו. לא תוכל להיות לנו תודעה משוחררת ושלווה, אם המעשים שלנו יהיו מלאי שנאה. אם עבודתנו ואורח החיים שלנו יצרו כאב בעולם או לנו, התודעה שלנו תהיה רוויית כאב.
ברגע שמחשבתנו, הדיבור, המעשים ואורח החיים שלנו יהיו מאוזנים - לא נצטרך להשקיע מאמץ רב מדי כדי ליצור תודעה מאושרת, וחיינו יהיו מלאי נוכחות עדינה וקשובה. כשתודעה שלנו עדינה וקשובה, כוח הריכוז שלנו חזק, מה שמחזיר אותנו להתחלה, ומחזק את ההשקפה המיטיבה שלנו
ולכן חשוב שנזכור שתרגול מדיטציה לא יכול לעמוד בפני עצמו, אלא הוא חלק מאורח חיים שלם
עוד אפשרויות להמשיך לתרגל
עמותת תובנה
קורסים (ריטריטים) של סוף שבוע, של שבוע, קורסים שבועיים ועוד
בודהיזם בישראל
אוסף של חומרי קריאה, הרצאות מוקלטות, ותיאור של כל הפעילויות המתקיימות בארץ ברוח התרגול
http://www.buddhism-israel.org/
ספרים מומלצים
עברית
הלב הנבון - ג'ק קורנפילד
כשהדברים מתפרקים - פמה צ׳ודרון
ויפאסנה, האומנות לחיות - ויליאם הארט
מה שלימד הבודהה- וולפולה ראהולה
ספר החיים והמתים הטיבטי - סוגיאל רינפוצ'ה
באשר תלכו שם תהיו- ג'ון קבט-זין
קשיבות בחיי היומיום - סטיבן פולדר
אנגלית
Breath, you are alive! - Thich Nhat Hanh
The Heart of The Buddhas’ Teaching- Thich Nhat Hanh
היה לי לכבוד וכמתנה גדולה ללמד אתכםן. תודה שאיפשרתםן לי לצעוד איתכםן על הדרך הזו.
למרות שסיימנו את החלק הזה במסע,
אני כאן בשבילכםן,
אביב נוימן
052-6894955